




Система освіти в Україні вжила заходів щодо зниження негативного впливу російсько – української війни на освіту. Найвищим пріоритетом для освіти країни стали альтернативні освітні рішення, які здебільшого стосувалися заходів дистанційного навчання і психологічної підтримки дітей, особливо дошкільників. Адже у міжнародному дослідженні нобелівського лауреата з Д. Хекмана доведено, що інвестиції в ранній розвиток дітей є найефективнішими з усіх вкладень у освіту. На думку вченого, ранній вік (0-6 років) є найбільш ефективим з точки зору розвитку людини, і «втрачений час дошкільника» має більш серйозні наслідки, як для розвитку дитини, так і для економіки, в цілому, ніж недоотримані знання дітей – школярів. Базовий компонент дошкільної освіти (2021), як стандарт дошкільної освіти, є актуальним у будь-який час. Заклади дошкільної освіти мають відповідати його вимогам і під час дії воєнного стану. Організація дистанційної освіти та виховання дітей дошкільного віку у ЗДО №7 «Дюймовочка» Славутської міської ради не відійшла на другий план. Були розроблені плани заходів консультативної, методичної, організаційно – педагогічної роботи з вихованцями та батьками у період воєнного стану. За допомогою сайту, Viber груп організували взаємодію всіх учасників освітнього процесу й створили віртуальну бібліотеку, своєрідний банк освітніх ресурсів, розміщених на сайті МОН та інших електронних освітніх ресурсах.
Хоча нова реальність стала складною для всіх українців, педагоги ЗДО №7 «Дюймовочка» ще в період профілактики поширення пандемії коронавірусної інфекції оволоділи цифровими технологіями, не відчувають технічних труднощів в самостійному застосуванні цифрових інструментів в освітньому процесі та почали проводити заняття та підтримувати дитячу ініціативу у дистанційному режимі. При взаємодії в групі, в просторі закладу дошкільної освіти мотивуючим фактором стає колективна робота: діти слідують зразком, повторюють один за одним, прагнуть стати краще, конкурують. Вдома дитина «поза конкуренцією», ці особливості враховували педагогічні працівники під час підготовки дистанційних завдань.
Пріоритетним завданням наших педагогів під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану стало створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги та любові; сприяння самореалізації кожної дитини в умовах обмеженої можливості звертатися до педагога безпосередньо. Ми допомогли батькам організувати найсприятливіші умови для навчання та відпочинку вихованців, акцентуючи увагу на збереженні достатньої працездатності, раціональному використанні часу, дотриманні правильного режиму навчальної діяльності, щоб зберегти досягнуті раніше результати навчання. А головне навчити в проблемно – ігровій ситуації реагувати на тривогу, брати речі, улюблені іграшки, книжку щоб почитати та іти до укриття.
Діти дошкільного віку належать до найбільш вразливої категорії населення. Тривожність, хвилювання, страх батьків передається дітям. Практичний психолог закладу підготувала добірку порад, ресурсів та вправ, щоб допомогти батькам та дошкільникам подолати труднощі. Добірка включає рекомендації та вправи, які вони можуть виконувати, щоб знизити стрес та занепокоєння, а також підвищити свою психологічну стійкість у цей складний період.
Дуже важливо щоб дитина йшла до школи і вимовляла всі звуки. Вчитель – логопед в онлайн режимі допомагала батькам правильно проводити з дітьми роботу над автоматизацією звуків, розвитком зв’язного мовлення, дрібної моторики пальців рук. Для цього використовувалися різноманітні дидактичні вправи та ігри.
Звичайно, виникали організаційні проблеми, пов’язані з особливостями дистанційної роботи: немає можливості побачити результати виконаних завдань дитиною, немає достатніх можливостей для спільної роботи з дітьми в реальному часі, відсутнє стабільне та стійке Інтернет-з’єднання, немає необхідного обладнання, відсутність вільного часу у батьків.
Працівники закладу є частинкою волонтерського руху: ми плели маскувальні сітки, пекли смаколики, робили обереги і розповідали дошкільникам, що волонтери це небайдужі люди, які допомагають всім хто цього потребує та залучали дітей до цікавих віртуальних флешмобів: «З Україною в серці». Дітки надсилали фото та відео на підтримку нашої України.
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/313515727383184/
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/715220206301615/
https://www.facebook.com/100015409633185/videos/pcb.1009143886663575/482335796966305
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/pcb.1008553726722591/1388812651545821
https://www.facebook.com/100010407666819/videos/pcb.1008639936713970/535495654591186
https://www.facebook.com/100010407666819/videos/pcb.1008639936713970/3292323977668278
https://www.facebook.com/100010407666819/videos/pcb.1008639936713970/381034310557132
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/525233609235222
https://www.facebook.com/100015409633185/videos/658153325243441/
https://www.facebook.com/100010738869228/videos/671522290586267/
Звичайно не забували разом з дітьми і про наших захисників, малювали їм малюнки та передавали для них
https://www.facebook.com/100014270103678/videos/422773822857457/
Педагоги готували відео заняття:
«Ритмічне малювання обома руками» https://www.facebook.com/100015409633185/videos/501414241648829/
Аплікація «Великодне курча»
https://www.facebook.com/groups/384323869145583/permalink/1020215832223047/
«Брейн фітнес»- це цікаві завдання та фізкультура для мозку https://www.facebook.com/100012445358605/videos/544385573769123/
Д/гра «Сонячні промінчики» Пасхальне яйце
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/384025936765268/
Руханка «Веселі шкарпетки»
https://www.facebook.com/100024506572372/videos/1633785123673539/
Цікаві ігри з пальчиками
https://www.facebook.com/100012270585258/videos/1832035800318509/
«Де живуть тваринки» https://www.facebook.com/groups/384323869145583/permalink/1024016115176352/
В умовах воєнного стану зазнала змін й організація роботи з кадрами, зокрема підвищення кваліфікації, інформаційна та методична підтримка педагогів. Педагоги ЗДО навчались дистанційно на курсах підвищення кваліфікації. В закладі був організований ряд семінарів: «Психологічна допомога дитині в гострому та посттравматичному стресовому стані», «Основи саморегуляції та стресостійкості», «Інформаційна безпека-складова інформаційно-цифрової компетенції педагогів», «Різновид українського народного мистецтва – народна іграшка», «Комунікативна культура вихователя – запорука успіху в роботі з дітьми та батьками», майстер-класи «Лялька-мотанка – український народний оберіг», «Петриківський розпис- традиції орнаменту»
Виростити з дитини громадянина і патріота допомагає патріотичний куточок в групах ЗДО. Педагоги поповнили свої осередки українськими народними ляльками-мотанками, українськими оберегами, макетами української хати, патріотичними підставками «Серце України». Виготовили дидактичні ігри: «Моя Україна», «Збери пасхальний кошик», «Відшукай свою країну», «Намисто складаю-рідну мову я вивчаю», «Краса української весни».
Педагоги продовжують створювати нові можливості для підтримки сімей, щоб допомогти дітям навчатися, незважаючи на обставини. Ми продовжуємо шукати нові рішення, прислухаємося до тих, хто перебуває на передовій, та спільно розробляємо відповідні інновації, які вплинуть на якість освітніх послуг. Виховуйте дитину на позитивних емоціях, у доброті та любові, вчіть робити добро, дбати про тих, хто живе поряд.